Sunday, March 29, 2009

aku dalam dilema..

Ya, aku tahu aku tidak mengUPDATE belog aku sejak SELAMA-LAMANYA..
(aku cuba translate kpd BM --- "I HAVE NOT UPDATE MY BLOG SINCE FOREVER")

kamu tahu,
update blog adalah suatu perkara yang paling sukar aku lakukan..
lebih sukar daripada mencipta sebuah game menggunakan C++..

ya, aku boleh saja tulis pasal kehidupan seharian aku..
pagi ni aku bangun tdo,
lepas itu aku breakfast dekat KEDAI MAMAK,
kemudian, pada tengah harinya aku makan di SATE HAJI SAMURAI,
petang pula, aku beli karipap di tepi highway NKVE,
pada malam pula, aku dinner di KAYU NASI KANDAR..
kemudian, untuk supper, aku hanya makan sekeping ROTI..

menarik kan kisah hidup aku?

tapi,
lebih menarik jika pada suatu hari,
kamu makan di kedai mamak..

dan biasalah jika kamu sudah menjadi regular customer di mana-mana kedai mamak,
mereka akan mula mengenali kamu..
dan akan mula berbaik-baik dengan kamu,
seolah-olah,
kamu adalah anak mereka yang sudah lama tidak ketemu..

tapi jika terlalu berbaik pun susah jugak..
sebab mereka panggil aku "MAPLEY"..
cara sebutannya adalah MAP-LEY..

"MAPLEY, apa mau makan??"

"MAPLEY, mau balik ka?"


setahu aku MAPLEY adalah nama yang diberikan kepada menantu lelaki mereka.. (aku tidak pasti)

adakah mereka mahu aku menjadi menantu mereka???

atau mungkin juga,

mereka menyangkakan yang aku ni menantu mereka yang lari pada hari pernikahan kami??

aku dalam dilema..

6 komen busuk:

Dhada said...

Seronot kamu kalau jd menantu mamak tu, hari2 dpt mkn kari + roti canai free . lalalala

Fatul Akrul Ramli said...

haha..
baik aku jadi menantu kamu je dhada..
:P

emmatomei said...

hak3x...
kt kolej aku ada satu warung mamak tmpt slalu aku lepak afta class... mamak tu suke klo aku dtg heee mamak syawal :D

p/s aneil!! milo tabor satu hakx roti kosong banjir 2 heee :p

Fatul Akrul Ramli said...

at least dia x panggil kamu tomei kan.. hihi.. :P

F A R Y N said...

ko dah akil baligh rupanya...
patut la dah lama tak update blog...
wuuhuuuuu...hahahahaa

Fatul Akrul Ramli said...

cehh..
xgune kau faryn..
weh, kau x rndu aku ke??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Design by infinityskins.blogspot.com 2007-2008