Saturday, April 25, 2009

Nabil Raja Lawak YM aku tadi

TOLONG PASTIKAN KAMU BENAR-BENAR MATANG UNTUK BACA POST INI..


to talk obscenely
atau mencarut adalah perkara biasa bagi kamu, kamu, dan aku..

kalau tak dapat jawab soalan final, mesti mencarut..
kalau kena saman dengan pakgad, mesti mencarut jugak..
kalau baca belog hanis zalikha pun nak mencarut jugak..

"damn!! kelakar gila belog hanis ni.."

dalam sehari memang tak lari dari mencarut..
cuma time nak dekat final je,
kamu akan kurangkan mencarut..
lepas tu pandai lah cakap..

"weh, jangan mencarut la.. nanti keluar ilmu.."

tapi sejauh mana kita tahu tentang apa yang kita carutkan?
betul ke apa yang kita carutkan tu?
orang lain tahu ke yang kita sedang mencarut?
(KENAPA AKU MACHAM BUAT KARANGAN BEBAS TINGKATAN 5 NI)

----------

ramai berpendapat kalau cakap "babi",
bermakna kamu mencarut..

"babi betul budak ni.. selalu betul bagi aku nasi lemak"

okay,
itu bukan mencarut..
itu adalah penukaran kata ganti nama diri kepada nama haiwan..
logiknya,
kita tukar babi kepada kucing(LEMBU, SEMUT, TIKUS MAHUPUN BIAWAK KOMODO JUGA BOLEH)

"kucing betul budak ni.. selalu betul bagi aku nasi lemak"

nampak tak di situ?
bukan mencarut kan..
jadi, jika hendak mencarut, jangan cakap "babi"..
say something else..

----------

mencarut dalam bahasa inggeris adalah perkara paling membuang masa untuk dilakukan..
tak percaya?
kita lihat contoh ini..

"fuck you!!"

secara analitiknya, frasa itu bermaksud untuk memasukkan organ pembiakan jantan ke dalam organ pembiakan betina..
tapi kalau nak masukkan organ pembiakan jantan ke dalam organ pembiakan jantan??
itu boleh tanya kepada abang-abang atau bapa kamu..

nampak tak?
hanya membuang masa..
itu bukan mencarut..
begitu juga dengan penggunaan perkataan ini..

"sucks betullah jantan tu.. berani dia ambil choki-choki i"

suck adalah menghisap..
tak tahu kenapa kamu ingat itu mencarut..


tapi, sebentar tadi..
aku buat status YAHOO! MESSENGER aku kepada "tit tit"
itu sebenarnya bunyi jam aku..
aku mahu aware terhadap masa..
supaya aku tidak membuang masa..
tiba-tiba ada seseorang beritahu aku..

"weh, mencarut pulak"


aku blur, tidak mengerti.. lalu bertanya..

"kenapa tit tit adalah mencarut?"

orang itu yang aku rasa obses terhadap Nabil Raja Lawak membalas..

"hoho.. lu pikirlah sendiri"

kenapa tit tit adalah mencarut?
jika tits yang dimaksudkan..
aku faham, itu adalah slang untuk woman's breast..
tetapi, kenapa itu adalah mencarut?

itu adalah part of our body (MACAM MANA NAK CAKAP BENDA NI DALAM BM?)
okay, bukan our..
their body (SAMBIL MENUNDING JARI KEPADA MANA-MANA WANITA)

kalau tits itu mencarut..
maka, brain, heart, legs, hands, forearms, and even your hairs juga mencarut..

28 komen busuk:

Ajwin Ajeera said...

apa YM fatul?
:p

Fatul Akrul Ramli said...

hehe..
nak ke..
silalah add ye..
:)
roy_mechy

cIk JanNah said...

hhahaa..
apa kene mngena nag nabil plk?
adoyaiii

Fatul Akrul Ramli said...

haha..
baca balik betul2..
baru tau kenapa..
:)

diLa said...

sengal lah die ni.
aku benci entry ni.
LIPAN AFRIKA betol la~!!
=P

Fatul Akrul Ramli said...

haha..
kenapa benci pulak?
tsk2~
pnat org taip,..

diLa said...

benci sbb besh!
haha..
byk sgt mencarOt nie..
xbahekk taw~!=P

Fatul Akrul Ramli said...

haha..
betul2..
memang tak baik pun..
boleh efek markah final.
huhu

Kapten said...

jgn mencarut ler

aku lama dah berenti ;p

Fatul Akrul Ramli said...

haha,,
yelah tu

MeFrEe said...

siyes i tot mmg nabil raja lawak tu ym u.ceh!~
haha..

Fatul Akrul Ramli said...

haha..
padan muka kena tipu..
:P

Kuey-san said...

nice try mr fatul.

it sounds truthful actually.

hahhaa

;D

Fatul Akrul Ramli said...

OWH REALLY??
thanx~
:D

pemerhati said...

ni lah akibatnya bila minda dah diracuni. benda x elok pon nak jugak di'justify'kan. aku nak hujah panjang2 pon xdak guna jgk, sbb aku rasa minda hang dah tertutup. apa2 pun aku doakan hang dpt hidayah la na..

mR. 32 said...

haha..amik ko fatul
kn dh kene sedas...
hak3...

Fatul Akrul Ramli said...

pemerhati..

haha..
aku tak kesah..
sebab biasalah bila belog aku da meningkat naik ni..
ramai pulak nak kondem..
kau kondem lah aku lagi..
aku suka..
kau pun aku rasa tak tahu hidayah tu apa..
hidayah tu bukan nama makcik kau..
kau sedar tak??

mr.3..

hai orang bodoh..

pink_butterfly said...

hmm, as 4 me, saying sensitive parts of our body tu mmg mcarut la kut...


hmmm*thinking*

Fatul Akrul Ramli said...

nope..
its not..
we're living in THE WORLD now..

there are thousands of other word that is obscene..
but tit tit is yet not an obscene word..

diLa said...

hahaha..
ya ampun..
howt lahh kn entry nie..
ciss..
fatul fatul..
meh macik bekap u..

to pemerhati: adoyaii..readers nowadays tawlah mau beza bek buruk..xkn sbb isu ni pon nk men sentuh2 sal hidayah..
eh eh..hidayah tu nme jiran aku lah.
aku kenal die oke!;p

fatul..abaikan org2 yg berdengki..
tah hape hape.
fatul fatul..
ko baru dpt gaji kn??
;)

Dhada said...

HAHA bengong la cencomot nih . (ni dikira mencarut gak ka?)

Fatul Akrul Ramli said...

kak dila (ACECE, PANGGIL AKAK LAH PULAK) :P

wah,
time kasih akak..
sayang akak lebih lah..
ada jugak orang backup..
hihi..
malas nak layan orang macam tu..

gaji??
ermmm.
ade ke??
kalau ade kenapa?
tsk2~
nak pau la tu..
tau la kita ni kecik...
tsk~


dhada..

kamu takpe,
kamu dikecualikan sebab kamu comel..
hihi..
:P

diLa said...

takde ah..
menyampah seyh ng makhluk yg suke dengki2 cenggitu..
motip die ape?
nk kene kutok aa tuh!;p

cess..sudah gaharu..cendane pule..
dah tawu..buat2 bodoh pule..;)
*kamu takyah wat2 bodo..da memg semulejadik*

Fatul Akrul Ramli said...

tu la pasal..
mungkin belog dia takde sape nak singgah agaknye..
kuikui..

tsk2~
yela2.
saye bodoh laa..
tsk~

jeff said...

haha. kelakar la pulak post ni. keep it up fatul :D

kepada yang nak sound tuan punya blog ni, kalau betullah kamu ni nak betulkan dia, boleh tak jangan pakai nama samaran ke apa ke. nampak pengecut.

Fatul Akrul Ramli said...

haha.
thanx jeff..
sayang kau..
llala(tak gay kan??)

biarlah dia jeff..
manusia memang kuat cemburu..
lgpun lepas ni dia takleh nak komen dah..
aku dah disable anonymous comment..

lizz said...

alah, babi tu rutin harian kami org jb kot.ahaks! it depends pade org. kalo kawan ngn org jb, sile lah belajar dulu "terms" diorang cz sengal bukan teruk sgt. itu cume ganti bodoh n bangang je. hahahaha

Fatul Akrul Ramli said...

wah..
tak sangka orang jb sgt2 advanced dalam benda2 mcam ni..
:P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Design by infinityskins.blogspot.com 2007-2008