Thursday, April 16, 2009

selamat ulang tahun sayang..

ayah aku pernah berkata..

"kau kat sana belajar, jangan nak merayap je.."

oklah, bukan pernah la..
tapi SELALU berkata..

tapi malam ini, aku tak kira..
aku nak merayap jugak..
aku sudah buat rancangan..
aku tak mampu nak bertahan lagi.. (CEHH.. PADAHAL TIAP-TIAP MINGGU PUN KELUAR)

sepanjang hidup aku,
aku dah pergi beratus-ratus parti hari jadi..
mahupun sambutan yang ala-ala kadar,
waima prank rakan-rakan..
tapi, apa yang paling menyedihkan aku adalah..

tiada siapa pernah sambut hari jadi aku..
dem!! sedih tahu tak??

paling kuman pun,
ada wish jela..

"fatul!! hepy besday!! dah tua dah ek.."

"babe, happy birthday.. may all ur wish come true..."


terima kasih la kepada yang pernah wish dulu tu..
hanya itu yang termampu..
tapi aku tahu,
itu semua bukan salah kamu..
salah aku jugak..

ye! aku yang salah..
sebab aku terhegeh-hegeh sangat nak keluar dari perut mak aku..
kan dah keluar time bulan 6..
bulan 6 dah la cuti sekolah, u ngan kolej pun cuti jugak..
keluar la bulan 4 ke, bulan 8 ke, 9 ke..

kalaulah aku bersabar..




baru-baru ini,
aku telah temui cara baru untuk mengucapkan selamat hari lahir kepada seseorang..



yang ini hanya untuk wanita..
dan kepada teman lelaki okay( gay tidak diterima)..
cuba perhatikan..

"to my cutest bf in da world"

kesalahan tatabahasa di situ..
sekaligus membawa maksud lain..
seakan-akan penulis mempunyai ramai teman lelaki..
keseluruhannya baik..



tapi jika terlalu mengikut format begini pun susah jugak..
isi sudah mantap,
cuma susunan ayat masih di takuk lama lagi..
tiada pinky.. (itu kesalahan terbesar)

"kurangkan kentut, tingkatkan kualiti"

itu bermakna, sekali kentut, bau mesti kaw-kaw punya..
janganlah macam tu..
letih aku nak tahan nafas nanti..



yang ni pulak,
terlalu keanak-anakan..
seakan-akan tiada motif..
kalau boleh, dia nak lukis gambar rumah, bukit, kereta kat situ..
ucapan tidak menarik..
tiada isi..
terlalu banyak noktah..
tulisan ada yang kecil, ada yang besar.. tidak sekata..
nombor plat kereta juga tidak perlu dipromote okay..



yang ini paling mantap..
isi ada..
carutan ada..
url blog pun ada..
kepelbagaian bahasa juga ada..
INI ADALAH YANG TERBAIK!



anda boleh pilih mana-mana ucapan yang paling memberi kesan..
tetapi saya sarankan anda pilih ucapan dari -FATUL PINKY GAK- itu..
sebab itu adalah yang terbaik dari yang terbaik..

owh ya, lupa..
semua ucapan di atas dituju kepada seorang manusia..
yang kuat kentut..

kau tahulah siapa kau..


















19 komen busuk:

sue-mai.al-musadda said...

abir: da tua ni kurangkan la study tu..

wah..i lyyyyyykkk

Monkey D Luffy said...

aku pun tak sambut besdey

Abir Abhar said...

haha...
best gila wishes2 ni..
sygnya.. aku lupa nak letak PINKY!!!
ceyt

Fatul Akrul Ramli said...

sumai..

hoho..
ade jgak org lyke eh..

kapten..

lame kau tak dtg blog aku..

abir..

kau memang..

.kakijalan. said...

apsal ayat 'semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki' takde?
cis.

Fatul Akrul Ramli said...

itu sangat lame..
kita perlu berfikir di luar norma kehidupan..

sekarang pun orang dah jarang cakap selamat hari jadi..
orang ckp selamat menyambut hari keputeraan..
haha..

~m[0][o]n.P[o]R[L]o~ said...

ha ha .
wat lawak bodow lak .
-moon bukan pinky-

F A R Y N said...

slamat menyambut umo ke 20..

tapi ko masih blom akil baligh lagi..

hahahahaa

Fatul Akrul Ramli said...

moon..

dah lawak,
bodo plak tu..
kesian betol..

faryn..

aku belom 20 lagi.
:)

Dhada said...

Fatul raja kentot .

ijamidayu said...

Ada gak awek wish... PAda aku kira ok ler.. :D

Fatul Akrul Ramli said...

dhada..

hey, bukan aku lah..
aku baik..
:)

ijam..

bukan wish kat aku pun..
isk2~

kenwooi.com said...

happy birthday! =D

Fatul Akrul Ramli said...

pssstt..
it's not my besday okay..
:D

abib.yg.hairan said...

harr ni yg aku marah ni..maner part aku weh..aduhhh

Fatul Akrul Ramli said...

haha..
aku lupa dowh nak letak..
chill2..
:P

emmatomei said...

ahaha kamoo kuat kentut ye fatul...
:)
eh bufdei kamoo bile??

Fatul Akrul Ramli said...

haha..
bukan fatul la ..
ish2..
tu orang lain..
bufdey saye 7 jun..
:)

MARiZA said...

takpelah kentut.
tak salah.
untuk kesihatan kot. erk?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Design by infinityskins.blogspot.com 2007-2008