Tuesday, July 7, 2009

tora datang lagi

agak-agak, mana yang lebih memalukan??

1. anda sebagai orang Kuala Lumpur, Terengganu, Kelantan, Negeri Sembilan atau Turkmenistan.. kemudian anda menyanyikan boria di atas pentas..

2. sedang anda menyanyikan boria itu, lead singer anda tiba-tiba cakap

"woi, tak nampak liriklah!!"
(SAMBIL MEMEGANG MIKROFON)

3. selesainya persembahan, anda cakap kepada penonton,

"minta maaf.. kami belum bersedia"

4. selepas anda turun pentas, orang ramai berkata kepada anda,

"itu adalah
show yang paling bangsat untuk malam ni"


bagi aku, kesemuanya menjatuhkan air muka aku (SESETENGAH ORANG CAKAP DROPPING MY WATER FACE) .. sebabnya, aku alami kesemua itu pada malam BBQ di Outward Bound Malaysia Lumut ..





sumpah aku dah tak mahu buat boria dekat mana-mana pun.. dalam tandas pun aku tak mahu juga.. tapi, kalau hanis zalikha suruh aku buat, aku fikir lah dua, tiga kali..

mana taknya, cuba bayangkan.. kau ada lesen kereta, tapi kau perlu bawa kapal selam untuk ke kelas (ARE THOSE TWO EVEN RELATED?) setelah memalukan diri sendiri di hadapan lebih 100 orang, aku cepat-cepat naik bilik dan tidur.. mana tahu kalau-kalau ada orang yang nak datang bilik, lepas tu pegang bahu aku lalu berkata,

"apa kau buat atas pentas tadi? kau nampak seperti tidak diperlukan.. kau ada masalah dengan teman wanita ke?"

untuk anda yang tidak tahu, boria sama macam nasyid.. nyanyi beramai-ramai.. tapi boria kami, hanya lead singer yang menyanyi.. dan ada lagi 12 orang di belakang termasuk aku..tetapi, kami hanya,



MENARI!! tarian yang budak 5 tahun pun malu nak buat.. ahh cukup, bercerita pun aku rasa malu..

38 komen busuk:

Abir Abhar said...

aku ada gambar time korang berboria..
nak?
haha

Fatul Akrul Ramli said...

taknakkk!!!!!!!!

Jaja G said...

ya allah lwak giler cite u ahahaha...
sabar jela ek..ade hikmah di sebaliknye huhuu...

Fatul Akrul Ramli said...

haha..
perhaps..
malu dowhh

[z@ck] said...

hahahaa..
normal la tu..
dimalukan dan memalukan org..
=)

jeff said...

yeah

emmatomei said...

haha kesian ko fatul.... tp ko kne berbangga sbb ko naik pentas.. bukan calang2 org bleh naik pentas tunjuk bakat agagaga..... mesti besar kemaluan ko pada masa tukn hahaha opsss :D

fayz said...

encore x3
haha

Fatul Akrul Ramli said...

zack..

ha ah kan..
normal lah kan.

jeff..

yeah jeff..

emma..

thanx..

ajiz..

ha-ha-ha

Nadya^Cumil said...

sy tak nmpk.. so takyah nak malu2..huhuu

Fatul Akrul Ramli said...

malu jugakk

shakinah said...

m.e.n.a.r.i??
HAHAHAH.
ABIR!
post weyy gambar dorg boria.
aku nak ushaa.

Abir Abhar said...

owh shak..
ade2..
dorang boria plg kelaka..
siap cakap "okok ni rangkap last"
haha..

aku lupa nak rakam video dorg..
video aku jd model ada ar..

Fatul Akrul Ramli said...

shak..

tak perlu laa..

abir..

kalau kau letak,
aku merajuk sampai mati..

shakinah said...

abir,video model kau anta kat plyboy laa.
HAHA.
okey kidding kidding.
erk,
merajuk sampai mati?
bir.. pujok wehh.
pi blanje dia eskem pop uh.

Fatul Akrul Ramli said...

lalalala..

Monkey D Luffy said...

bengong

siapa suruh nak nyanyi atas pentas tu

Si hitam maness said...

1st sight love.best gler blog ni(sy tdk membodek)
akak ak pon pndang pelik nengok ak dok gelak sorg2.last2 die pon join.kui3

Fatul Akrul Ramli said...

kapten..

aku kena paksa lahh..
semua orang kena buat persembahan..

si hitam maness..

terima kasih..
:)

najwa hazirah halmi said...

ahahaha..
xper2..
at least nek pentas...
pemes owh!!!
wahahah~

*blogwalking..u're followed!

Fatul Akrul Ramli said...

wahahahaha..
ingat seronok ke hape?

abib.yg.hairan said...

bodoh btol lead singer tu..xyah la cakap kuat2 x nampk lirik...cover la..banggang sungguh lead singer anda...kn2

Fatul Akrul Ramli said...

haha..
betul tu bib..
:D

amalina wahida said...

sape yg jadi lead singer??

Fatul Akrul Ramli said...

haish..
ade lah...
:D

sarah said...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHHAHAH !

ambek ko.
hihi.
:))))

Fatul Akrul Ramli said...

tak gune..

Dhada said...

Wahahahahahahahaha !

Sekian .

Fatul Akrul Ramli said...

hey budak kecik!
pukul kang!

a m b e r h u n n said...

anda sangat funny.

:-)

mici said...

hihi..
blushing.

Abir Abhar said...

ok. givap..
x pndai pujok2

Si hitam maness said...

wahai orang2 yang bijaksana(ni sebenarnya tajuk entry kat blog aku yang xde feng shui tu)

mula2 aku ingat nak post kat cni je sebab nak mintak pandangan orang2 yang..bijaksana

tapi ter-panjang la pulak sampai boleh buat entry kat blog aku.so aku kopipes la wat entry kat blog.

aku sebenarnya (lagi?) nak mintak nasihat/pendapat korang..

tentang macam mane nak handle hinaan orang.tolong ye..orang2 yang bijaksana..saya tau tuan blog ni sangat byk idea.(walaupun saya ni orang asing)

Fatul Akrul Ramli said...

1. kau pegi pukul orang tu..
2. kau tepon polis
3. kau kutuk dia balik..
4. kau delete dia dari fb kau..
5. jgn ada sbarang contact dgn dia..
6. kau buat bodoh je..
7. kau delete fb kau..
8. kau buat ibadah byk2..
9. kau tanya pendapat org lain..

Si hitam maness said...

aku nak buat no 1.

Fatul Akrul Ramli said...

aku backup kau nnt..
haha

akemaLL said...

boria tuh la yg plg bez pna aku "tengok".. siyes nih.. xnmpk aku kat bwh ke? hahah

QueenMIA said...

klka gilee anda nie ;) nak khatam belog niee ahh.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Design by infinityskins.blogspot.com 2007-2008