Friday, August 21, 2009

eh, tak sama kah?

hari ini sahaja aku dengar lebih daripada 50 bersin.. itu maknanya, semakin ramai orang yang sudah mula menunjukkan simptom-simptom (MACAM MANA EJA SIMPTOM WEH? TOM YAM AKU RETI LA) untuk demam..

semua babi punya pasal lah ini.. kurang ajar betul..

teringat aku pada kata-kata ayah aku,

"kalau batuk, makan ice cream.. "

kalau mak aku pula, dia cakap macam ni,

"kalau batuk, minum coca cola yang sejuk.."

tak tahu lah yang mana betul, sebab aku tak pernah cuba pun.. agak-agak batuk je, aku makan ais.. T___T (OKAY, BOLEH MARAH FATUL SEKARANG)

tadi, ada seorang kawan aku mula menunjukkan simptom-simptom untuk batuk.. lepas itu, entah macam mana dia keluarkan idea untuk beli ice cream.. katanya, ice cream boleh menghilangkan batuk..

seusai dia membeli, dia membuka bekas ice cream tersebut dan mula makan..

tiba-tiba, ada seorang lagi rakan aku bersuara,

"nampak macam krim lah ice cream tu"

okay, siapa-siapa boleh jelaskan kepada aku perbezaan antara krim dan cream.. (-___-") sebab aku tak reti sangat bahasa omputih ni.. T____T takutlah kalau-kalau krim dan cream bukan benda yang sama..

17 komen busuk:

joegrimjow said...

krim bukan ke bahasa melayu?

itafukada said...

ok.aku pun xtau bezanya.setau aku sama je.huhu..

tp btul la petua ayahmu itu, kalo batuk mkn ice cream (eskrem.huhu..) tau. eskrem pun byk jenis, jgn mkn eskrem yg bukan cream (anda paham maksud gue?) sbg cth: cornetto = eskrem yg cream. ice pop = eskrem yg ice..paham? xphm sudah.hehe..

batok mkn obat batok la..=p ~

khairierahman said...

err ko biar betik? batuk pegi lagi makan benda-benda sejuk.. pertama kali aku dapat info macham ne.. kalao mak aku mesti dia marah amek makanan sejuk camtu.. well, betolkah berkesan?

Monkey D Luffy said...

bezanya satu BM satu BI

Fatul Akrul Ramli said...

joe..

haha..
memang pun..
tp membe tu sengal..
tu yg dia ckp cmtu..

ita..

yeah!!
ada persetujuan..
hihi..

Fatul Akrul Ramli said...

khairi..

betullah..
cuba pegi google skang..
:P

kapten..

eheh..
tau lah..
:D

.kakijalan. said...

kalau dulu kalau batuk isap rokok lah.

Fatul Akrul Ramli said...

haha..
itu nanti mati cepat..

hannamaruku said...

krim tu kan macam baju tido.
aiskrim tu la yg boleh dimakan.

Fatul Akrul Ramli said...

hana.. ketuk kepala kang..

rubi said...

kawan ko tu sakit sengal kot.
mcm ko jugak.
haha..

Fatul Akrul Ramli said...

aku sengal ke?
tsk2~
T___T

Dhada said...

Nampak mcm cencomot la fatul tu ..
Yg ni mcm mana pulak ? ;0

Fatul Akrul Ramli said...

haha..
ada2 je kamu dhada..

chipsmore said...

kawan i kata..kalo nk mkan aiskrim pon bukan leyh hentam je...kene makan eskem vanilla...papepon cari eskem vanilla..yg coke tu..minom time dy x sejok...
tp x sume org serasi...de gak yg x elok pon demam bile makan or minum bende cam2..depends on individu la senonye ;)

Fatul Akrul Ramli said...

eheh..
betul gak tu..
tapi mujarab ke tak, tak tahu pun.
T___T

milimilo said...

kalau batuk,minum ais,pastu mkn rmbutan byk2..bia makin teruk batuk tu..leh dpt mc..ble mc xyah g clas..ble xyah g class rase cm heaven tp bile exam pdn muke sape suruh minum ais n mkn rmbutan byk2..hoho..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Design by infinityskins.blogspot.com 2007-2008