Monday, September 14, 2009

hai, nama saya sameon.. panggil saya lampu neon..

nama adalah aset penting bagi seseorang.. kalau tak ada nama, macam mana nak kutuk orang itu.. contohnya, nama kawan kamu adalah ramli.. mesti kalau nak kutuk dia, kamu cakap macam ini,

"wei ramli.. burger satu.."

ramli menjawab,

"eh, aku mana ada jual burger"

kamu menjawab,

"laa, aku ingat kau tauke burger tu.. yang ramli burger tu"


okay, tak lawak pun.. tapi betul la.. cuba kalau dia tak ada nama.. macam mana kamu nak panggil dia ramli burger.. mungkin kamu akan panggil dia dengan benda lain.. contohnya, pisang, kelapa, sony, canon mahupun nikon..

sejak lahir, aku diberi nama Fatul Akrul.. tak tahulah kenapa, mungkin bagi ibu bapa aku, nama itu sudah cukup indah.. padan la dengan tuan punya nama kan.. cuma sampai sekarang, aku masih tidak tahu makna nama aku.. ramai sebenarnya yang bertanya,

"haa kamu, yang handsome tu.. siapa nama kamu?"

aku menjawab,

"nama saya fatul akrul bin ramli cikgu.."

cikgu bertanya kembali..

"hmmm, sedap nama tu.. apa makna dia?"

aku menjawab,

"maknanya... saya tak tahu.."

lepas itu, satu kelas gelakkan aku.. malu tahu.. tapi malu itu tidak seberapa berbanding dengan apa yang aku alami hari ini..

aku ada mengiklankan sesuatu di mudah.my.. dalam iklan itu, aku ada meletakkan nama dan nombor telefon aku (SIAPA MAHU NOMBOR TELEFON AKU, CEPAT PERGI MUDAH.MY SEKARANG).. pada pagi tadi, ada seseorang menghantar SMS kepada aku untuk bertanya tentang barang yang aku iklankan..

"salam, barang ada lagi tak?"

aku menjawab,

"ada, ada.. mahu kah?"

dia balas,

"nak.. harga tak boleh murah lagi ke kak? akak orang mana ye? bila akak free, saya nak ambil barang.."

kesimpulannya, mana-mana perempuan yang mahu bertukar badan dengan aku, sila email aku sekarang.. jika nama aku sudah dianggap wanita.. hanya perlukan badan wanita sahaja lagi.. T_____T

41 komen busuk:

iyouwe said...

sy bkn perempuan haha! nanged u! nang me back if want to know more about spm trial questions leak! nang me!

milimilo said...

hye kak fatul..akak hensem la..haha..kenapa akak ada halkum..
serius tak tahu maksud nama fatul walaupun bljr arab dah lame.. :D

Fatul Akrul Ramli said...

iyouwe..

shill man..
u suppose to be a girl..
haha..

mili..

see, student arabic pun tak tahu.
ini kan pula saya yang belajar arab sampai darjah 3 saja..
T___T

chokio_nia said...

haha..kesian gle..tp ur name bes wut..huhu

anisizatyA.J said...

hahahahahha.maybe dia igt nama you faridahtul kot.hahaa

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

hahaha...

memang 1st time tgk nama awk pon ingtkn awk ni popuan...

kah3...

crazy_labelle said...

ko lupe nak ltak fatul a/l ramli kot... bru la bercirikan gay... huhu...

fatul akrul eyk... nak pinjam nama ni utk nama anak lelaki ak buleh?

Fatul Akrul Ramli said...

chokio..

ahaa,
ni yang nak dengar ni..
:)

anis..

ah,
dia tu gedik je lebih..
entah apa-apa lah..

gadis kampung..

kita clash sekarang jugak!

crazy_labelle..

omg,
terharunya..
boleh2..
tapi kena letak apekesni.blogspot.com dekat surat beranak nanti..
hehe..

.rafiq. said...

haha gay gile. yang kau nak ktuk nama bapa seniri aphal?

Dhada said...

Hi kak .. brg apa ada ? ;P

wanie said...
This comment has been removed by the author.
Fatul Akrul Ramli said...

rafiq..........

mana ada aku kutuk.. ayah aku tu, aku sayang dia..
:D

dhada.............

sepak kang!!

Fatul Akrul Ramli said...

wanie..

takpe, ayah aku sayang aku.. dia baca blog aku tau.. :)
ah, tak apalah kalau mcm tu.. susah betul nak jumpa orang yg ikhlas dlm dunia ni..
:P

chipsmore said...

ahaha...siannn gak...
btw,name u unik...

tp mmg u xtaw maksud ke?? ;)

sya mansor said...

salam fatul :D
(fes time komen kat sini. so kenela bagi salam dulu. heh)


okey what name fatul.. fes time dengar aku da tau ko lelaki. betoool

wanie said...

hahha..
ayh sentiasa di ati..
ayh plg memahami..
wink~

alamak..
sounds direct 2..huhu..
i'm juz kidding..
oraaiit je klu nk thu..
i dont nid any reward..act..
curious jgk nk thu..wait 4 tht..dude..

hannamaruku said...

haha
always love ur posting ;)
comel la post ni
paling comel sampai memang i dapat rasa perasaan yang nak pgel u kakak fatul :')

Fatul Akrul Ramli said...

cik epal..

betull..
i mengaku..
(buat muka tak bersalah)

mansor..

mungkin sebab kau first time komen dan kau nak ambil hati aku..
:D

wanie..

haa..
cmtu kan comell..
:D

hanna..

thank you hanna..
u tak tahu betapa hidung i kembang sekarang ni

Merissa K. said...

hai nama saya kartika, panggil saya gulung tikar. err.

hoho. lain kali kalau orang tanya the meaning of ur name, just buat muka extremely confident and jawab 'maksud dia orang kacak. sekian terima kasih.'

khairie rahman said...

the name OWNED you..!
well, well, memang agak sedih bila jadi macham tu.. miahahahaha :DD

Kasut Pink said...

kak fatul jual ape eh? ahaks

Kasut Pink said...

kak fatul jual ape eh? ahaks

eli.Suhaili said...

Hahaha! Fatul Sameon bole?

Jangan terkejut bila tiba2 ada orang jerit panggil Sameon dari belakang :P

Fatul Akrul Ramli said...

TASHA..

what does tasha means anyway..
haha..

KHAIRIE..

tak sedih pun..
bangga sebenarnya..
sebab bukan semua orang tak tahu makna nama diorang.. T___T

KASUT PINK..

akak jual karipap..
nak beli?

ELI..

berani lah panggil..
saya culik jeff awak nanti..

amalina wahida said...

fatul.. nama perempuan..

akrul nama lelaki...


so.. U R MIX FATUL!!! hahahaha!!

:::jgn marah heee:::

manje said...

hahhaha
hi kak fatul.
;p

Kak Rose said...

loh? Fatul Akrul disangka ahkak-ahkak? hahaha...

best per nama Fatul tu...

pstt... agak2 kalo akak guna jadi hero novel nama tu kena bayar royalti kat fatul tak? keh keh keh

Fatul Akrul Ramli said...

AMALINA..

yeah..
pandai..
T___T

MANJE..

hye abang..
(-___-")

KAK ROS2..

haha..
saya bangga gila nanti kak..
tak apa.. tak payah bayar royalti..
tapi kena belanja saya makan..
hehe.
:D

wanie said...

haha..
ni ikhlas ke pe ni..
aisshhh..segan lak..
haha!=o

Fatul Akrul Ramli said...

okay2.
tak comel lah..haha
:P

Merissa K. said...

Tasha maksud dia "yang lebih kacak dari Fatul".

*gelak santa claus*

Fatul Akrul Ramli said...

nice2.. nanti i nak cari nama yang maksud dia lagi kacak dari tasha.. :D

*gelak shaiton*

wanie said...

haha..
kmu jns xyakin ke pe..

ri 2 kmu de tny kn..
mne thu kmu ni mechi..
ermm dr profile lorr..
sme2 cme kmu dak mechi auto..
n wnie mechi manufacture..
still sme je basic..huhu..

Fatul Akrul Ramli said...

owh yeke..
haha..
mechy tu btol la..
auto blom lg..
blom wat major lagi.. baru 2nd year.. :D
senanya tanak amik auto pun.. nak amik petroleum.. :)
auto tu saje2 je..
hihi

wanie said...

same2..2nd year jgk..
owh minat petroleum g eyy..
xpe..master kn de g..hihi..
further r lg..
klu xpch otak..huhu..
korg xcti g ekk..18 ekk start cti..
isshh..cian toll..huhu..

Rose Harissa (NORA) said...

hahaha... bagusnya fatul nih...
kekeke.. nanti kalo akak guna, akak roger fatul eh...

Fatul Akrul Ramli said...

WANIE...

nope2, belom cuti lagi..
ktorg stat cuti 18,
tp ade je yg da balik arini..
wuwuwuwu..

KAK ROS..

owh yeah..
haha..
takde masalah kak, just btau je..

melle. said...

tidak perlu cari,
kau sudah metroseksual.HAHA

wanie said...

uisshhh..
utp pom de jgk ke pemonteng tegar??
haha..
mnusie2.. pe sudaa jd..
hihi..

nadiah norzemi said...

kakak, ada tweezer lebih x? i nak cabot misai ni nyah.

chipsmore said...

samat ari raya cik fatul de halkum..hehe..

maap zahir batin ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Design by infinityskins.blogspot.com 2007-2008