Wednesday, September 30, 2009

semakin handsome, semakin banyak duit raya


duit raya


okay, raya sudah habis.. boleh update belog sekarang.. bak kata mak aku,

"mama, ada budak nak datang beraya"

dia jawab,

"raya? raya apanya? orang dah habis raya dah.. suruh diorang balik jela.."

itu kata-kata mak aku pada raya keenam.. pada raya kedua, ada budak-budak mahu datang beraya juga, dan ini kata-kata dia..

"mama, ada budak nak beraya.."

dia jawab,

"ya Allah budak-budak ni.. tak reti nak duduk rumah ke raya-raya ni? suruh diorang balik jela"


kesian siapa yang jadi budak-budak dan datang ke rumah aku.. harapan datang ke rumah aku, boleh la dapat seringgit dua.. lepas dapat duit, boleh la pergi cyber cafe, lepas itu pergi baca belog ini http://apekesni.blogspot.com.. tapi malangnya, mereka tidak dapat beraya di rumah aku, itu yang tiada siapa yang baca belog aku.. T____T

raya ini, aku dapat duit raya paling banyak.. ayah aku bagi RM1000++, mak aku bagi RM200, mamee bagi RM200, nuffnang bagi RM300, pakcik dan makcik di kampung halaman bagi RM59, kawan pakcik dan makcik di kampung halaman bagi RM2 (-___-") .. kaya tak aku, kaya tak? tak kaya pun sebab semua itu tipu je.. tapi yang RM2 itu betullah..

aku ingat kalau sudah besar, muka sudah handsome, rambut sudah kerinting, orang sudah tidak mahu bagi duit raya, tapi apa kan daya.. aku terima sahaja.. kalau tidak ambil, nanti mereka kata, aku gedik padahal dalam hati nak ambil.. jadi, kalau orang bagi aku duit raya, aku cakap macam ini,

"eh, sudah besar pun dapat duit raya? susah-susah saja.."

cakap saja macam itu, tapi duit raya itu terus masuk dalam poket takut kalau-kalau orang yang bagi itu minta balik lepas cakap macam itu.. T____T

cukup pasal aku.. bagaimana raya anda? dapat duit raya? anda mahu duit raya? sila taip ON DUIT RAYA dan hantarkan ke 33333..

25 komen busuk:

emma said...

aku suke layan blog ko!
hahah..btol weii
mulut je cakap "xyah la susa2,da besa pon dpt duit ry lagi" sambil sengeh smpai tlga
sambil tangan dah hulur siap,pgg duit kemas2 takut org tuh tarik balik kang..
dalam hati pula mgucap kata syukur yg tdk trhingga..wahaha!!

•·.·´¯`·.·• naDDy •·.·´¯`·.·• said...

gile la kalau ayah ko bagi RM1000+, aku pon nak jadi anak ayah ko.

klu orang bagi duit raya, aku terima dan cakap terima kasih kekuat.tanda terima dengan gumbira.

Fatul Akrul Ramli said...

EMMA..

haha..
aku tahu..
:D

NADDY..

jom..
jadi adik aku nak?
:)

F A R Y N said...

fatul,ko kena ikut aku pi raya la...semalam aku dapat duit raya lagi,50 hengget...hahaha...aku yg tua dan bekerja ni pun masih dapat ok...ko yg lom akil baligh pun tak dapat2...jom ikut aku jom!

atiQah adNan said...

ha'ah dah lame tak bukak belog nie..
^___^

dah besar lagi banyak nak pakai duit kan.. jadi sepatutnye harus diberi..
[ayat ni saje nak sedapkan hati ok?]

Fatul Akrul Ramli said...

FARYN..

cehh.. taknak aku.. nanti orang ingat aku kawin dengan orang tua.. haha.. :P

ATIQAH..

acece.. byk tak dpt duit raya?

♥ EeiNz ♥ said...

Alhamdulillah. wpun aku da kawen dan ade anak sorg (arini genap 2thn ^_^ ). Rupenye aku masih boleh terima lagi duit raye. Mak bg rm10 + Ayah RM 10 + Pak Lang RM 2 + Pak Su RM 2.

Kumpul dengan duit raya asben dpt la RM 48 sumenye.

Haish.. Lepas la jugak duit tol pergi balik. Alhamdulillah......hihihi

*Aku suke gile baca blog ko. Jadi menantu aku nak? =p

Fatul Akrul Ramli said...

wah.. byk gak tu.. haha..
jadi menantu? nak nak.. best gila kawin ngan budak umur 2 tahun.. T__T

wanie said...

bapak sengal dowh1
mti2 igt ko mmg dpr uet rye dri bpak ko..
bnyk gilr kott..
tp huh..habuk pom xdaakk..=p
hahaha!

Fatul Akrul Ramli said...

haha..
kalau betul kenapa?
:D
wink2

hannamaruku said...

hye

Dhada said...

Aku dpt duit raya pstu pegi shopping .. mwahahahaha

Fatul Akrul Ramli said...

HANA..

Hye uu..

DHADA..

lepas tu tak reti2 nak bagi aku duit raya.. kan kan..
kedekut kamu ni

[z@ck] said...

agaknya kalau ko kasi lurus rmbut ko..lagi byk duit raya ko dapat..hahaha..percayalah

siggplus said...

blogwalking singgah sini kejap..

gua tahun ni lagi tak dpt duit raya..sekeping pun tak dpt..kecewa gila aku..heh

btw aku suka blog ni so aku follow n link blog kau k

wanie said...

haha..klu btul..
lgkh knn r beta di blog nie..
kte mmber..
mse ni la nk brbudi..ahha=p

Fatul Akrul Ramli said...

ZACK..

cehh..
tunggu la aku buat rebonding nanti..

SIGGPLUS..

terima kasih bulu kaki..
lain kali datang lagi..

WANIE..

ecece..
jadi orang gaji dulu..
baru boleh..
:D

~~ maira ~~ said...

pacik... belog kamu mmg sempoi... kite suke.
kite dapat duit raya, ingat nk simpan kt bank.tp tak tercapai hasrat sbb bank kate x leh bank in 2 inggit.. .sangat sadis n melangkah sengan longlai kuar dari bank.

Fatul Akrul Ramli said...

wah.. sama lah kita.. dua2 pun sengal.. (-___-")

Wolverina said...

bila dah besar2 ni, malu pulak org hulur2 duit raya.


malu, tapi mahu. hihi.

•·.·´¯`·.·• naDDy •·.·´¯`·.·• said...

aku jadi akak ko la.kalau aku jadi adik ko, aku kene buli.kalau aku jadi akak ko, ko tau la naseb ko.hahahaha

atiQah adNan said...

perkataan 'dapat' harus dilawankan dan anda bakal mendapat jawapannye.. hee~

Fatul Akrul Ramli said...

WOLVERINA..

ambik je..
jgn malu2..

NADDY..

eleh..
aku takut ni tahu!

ATIQAH..

menarek2..

wanie said...

hah??org gaji..?
xde klas lorr..'bek jd bini trus..
dpt gaji ari2..bkn bulanan..ahha!=p

unwanted said...

baru baca blog utk join contest raya.:)

mmg betul la pasal kata² tu.
"ish, orang besar pun nk bagi duit raya gak ke"..

tp cam aku gak.
orang bagi, ambil..ha3.

jgn lupa untuk ketahui siapakah pemenangnya pada 11.59 pagi esok (isnin)..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Design by infinityskins.blogspot.com 2007-2008