Monday, December 21, 2009

kenapa jurufoto perlu beriman kuat?

belum apa-apa lagi, aku sudah dipanggil jadi photographer untuk satu event autoshow di Bukit Jalil pada hari sabtu lepas.. mula-mula ingatkan dia sahaja-sahaja suruh ambil gambar, lepas itu boleh balik.. tapi sebenarnya aku dibayar sejumlah wang untuk AMBIL GAMBAR SAHAJA.. (asyik tertekan "caps lock" sahaja sekarang ini)


mula-mula seronok ambil gambar kereta.. cantik-cantik kereta yang ada, aku rasa kalau Hanis Zalikha lalu kat sebelah pun aku tidak perasan.. ini antara gambar-gambar kereta yang aku ambil,










aku ada terbaca satu perumpamaan.. kereta sama sahaja macam perempuan.. kalau kita tidak jaga kereta elok-elok, nanti dia merajuk, lepas itu rosak.. sama macam perempuan, kalau kita tidak jaga elok-elok, nanti dia merajuk, lepas itu gaduh.. sama sahaja kan?

sebab itu perlu ada gambar perempuan dalam post ini.. memandangkan kereta cantik, perempuan pun mesti cantik,


tengok, dah macam nak buka zip dah yang tengah tu..








sebenarnya, sebelum aku ambil gambar, kawan aku kata macam ini,

"fatul, kau kena kuat iman kalau mahu ambil gambar nanti, kalau tidak, kau mesti basah"


aku kehairanan, lalu bertanya,

"apasal basah pula? kita ambil gambar kereta kan?"


lalu dia pun jawab,

"kuatkan saja iman kau"

ada satu pose yang special untuk aku.. photographer lain semua cemburu sebab aku sorang yang dapat pose macam ini,


tergoda u..

sekarang baru aku faham kenapa photographer perlulah beriman tinggi..



35 komen busuk:

Fatin Aliyya said...

haha.agak sengal entry ko kali neyh.:).

aku pasan sume entry ko taruk nama Hanis Zulaikha.obses ye ko.:)

p/s: aku x jeles.sj nk bgtaw observation.haha.paperpun.tingktkn keimanan ko tu yer>:)

yan said...

auw,tergoda u..:p

hannamaruku said...

perlu ke pakai model macam ni untuk makanan? -_-"

Wanie-san said...

*tutup mulot*

ape kaitan makanan ngan kete??

BuLaN iTu aKu said...

kalau ambik pic kete tu ok lagi kot...bleh tahan lagi kot..
kalau pic pompuan tu... heheheheh

momguess said...

waktu ko buat n3 nie
ko basah kaa???

Just_najmiE said...

u got paid?? really?? gila best.. tahniah ya.. (^^,)

t.a.c.a said...

hah seronok betul kerjaya kamu ye... wakakakka

ain_dira said...

igt kan gds litar ke hape. ghupenye gadis makanan.. perlu ke ade kaitan minah sexy= oat kruch sedapp.. hmmm

Khairi said...

yg baca coverage ko ni pon kena kuat iman dowh! haha.

wanie said...

perhhh..biskut feveret 2.
huhu..

btul la 2..kete cm pompuan..
kne jge..
tp kdg2 kete 2 lbih dri pompuan kott..bini no 1..
lki klu da giler stereng,pmpuan kt tpi pom xperasan..aduss..

fitriah said...

haha setuju ngn khairi. yg bace ni pun kne kuat iman. ;p

miss jawa♥™ said...

bayaran yang u dapat mesti stok jajan tu setahun non stop kan?

c(:

Siti Nornadiah said...

basah ke?
ahahhah!!

khairierahman said...

habes tu ko basah tak time amek gambar tuh??

akubukanartis said...

eh apesal aku tak tergoda tgk gambar2 tu? apesal? hahaha

.rafiq. said...

tak boleh jadi fotografer lah macam ni. pergi kelas kafa dulu lah.

Aidi-Safuan said...

basah tak?

Fatul Akrul Ramli said...

fatin.. hanis tu adik ipar aku..

yan.. haha.. trgoda ngan fatul ke yan? :P

hana.. baru ada org nak beli lepas tu.. kan kan..

wanie.. makanan tu yg sponsor event tu..

bulan.. alaa, kete kan sama ngan pmpuan..

Fatul Akrul Ramli said...

momguess.. basah gak.. (SEBAB HUJAN)

najmie. hehe.. tengkiu..

taca.. seronok tak seronok sgt la..

ain.. mknn tu sedap, so pmpuan pun kena ah sedap gak..

khairie.. haha.. betul tu.. kau especially.. :P

Fatul Akrul Ramli said...

wanie.. kalau hanis mesti pandang punya..

fitriah.. kau tak kuat iman eh?

jawa.. ah, jgn la cerita dekat sini..

nadiah.. basah gak (SEBAB HUJAN)

khairi.. basah gak (SEBAB HUJAN).. berapa kali nak ulang ni?

bukanartis.. kau gay..

rafiq.. dah daftar nama dah..

aidi.. kenapa semua nak tanya soalan ni?

mira~ said...

camera apa?

Miss Lula said...

cheh heh.memang obviously nak tayang body je kodd. *geleng2*

KIBA kline said...

gua rasa kalau gua pegi.
mahu basah bai!
( basah berpeluh )
HAHA! ;D

KIBA kline said...

gua rasa kalau gua pegi.
mahu basah bai!
( basah berpeluh )
HAHA! ;D

Razman said...

aku tengok gamba je.. xperlu iman tinggi..

[z@ck] said...

mak aiii..
silap aribulan terburai isi dalam tu..
huhuuhuu

Fatul Akrul Ramli said...

mira.. kamera sendiri.. dont worry.. not yours.

lula.. biasalah tu..

kiba.. ish2..

razman.. kau gay..

zack.. isi dalam apa ni?

nyna said...

nasib iman kuat.
tak tegoda.
haha

sarahunny said...

pic yang ke-7 tu my fren!! ex housemate. waaahh tak sangka i..

nurayunni said...

haha....

wanie said...

ekk?..alaa sal x g taw awl2..
klu x suh bodek ckit yg sponsor 2 bwk blik stu dozen..haha..

ye ke hanis tgk??
haaa..tu yg kiter xthu..kiu3

Syida Shukor said...

haha . baru aku tahu kenapa *ayat menyokong . :D

Joy said...

minta maaf ye. sy nak minta izin amik satu gmbr dr blog anda, gmbr yg ke-7. terima kasih ;)

Fatin Husni said...

Apa case kah ini? Perlu ke pakai baju nampak ketiak nak promote biskut? Marketing Manager dia tak fikir ke kalau peluh ketiak dia meleleh masuk? Tak pasal-pasal orang yang makan biskut tu esok bangun mulut berbuih, keracunan makanan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Design by infinityskins.blogspot.com 2007-2008