Friday, January 7, 2011

esok raya ke puasa ek?

kalau aku bagi kamu teka-teki, agak-agak kamu dapat jawab tak?? okay, teka-teki dia macam ini,

"bukan kuih, bukan rendang.. tapi tiap kali nak raya, mesti ada.. apa dia?"

2,3 bagi teka-teki,
jawablah teka teki.

haa, apa ingat aku tak tahu reka pantun ke? pantun dua kerat lagi tu.. nak empat kerat pun boleh..

2,3 bagi teka-teki,
3,4 bagi teka-teki,
aku sudah bagi teka-teki,
kamu jawablah teka-teki.

tak payah nak puji.. setakat reka pantun ni, memang sejak azali lagi aku buat.. okay, dah ada jawapan ke belum untuk teka-teki yang aku bagi tu??

“Bagi menyempurnakan titah perintah Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong, setelah diperkenan oleh Duli-Duli Yang Maha Mulia Raja-Raja, dengan ini saya mengisytiharkan tarikh Hari Raya Puasa bagi negeri-negeri seluruh Malaysia telah ditetapkan pada.............."

kenal tidak siapa yang selalu cakap benda ni?? eceh, buat-buat tak kenal pulak.. orang yang cakap ni sumpah lagi famous dari Hanis Zalikha.. kalau dia ada blog, serius shit aku baca blog dia hari-hari, lepas tu komen sampai tigabelastujuhpuluhlapan kali untuk satu post.. bukan apa, tapi semua orang tertunggu-tunggu dia kalau nak puasa ke raya ke.. kalau dia tak ada, agak-agak memang tak raya lah kan..

inilah orang yang dimaksudkan,


kacak lagi dari aku kan?

nama dia Engku Tan Sri Ibrahim Engku Ngah, Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja.. jangan tanya aku mohor tu apa, aku belum google lagi.. dia dah pegang jawatan tu dari tahun 1989 lagi.. dah sebaya dengan aku doowwhh.. aku cakap pasal dia ni bukan apa.. tapi Bernama ada bagitahu yang bro ni akan bersara hari ini.. kalau dia bersara, siapa yang nak ganti dia dowwhh?? dia pilih apa dowhhh?? jangan pilih klcc dah la dowwhh..

bro ni memang berpengaruh besar.. kalau dia cakap puasa esok pun mesti kamu semua percaya.. kehkeh.. entah siapa lah yang akan ganti bro ni.. takkan Hanis Zalikha pulak kan.. tak kisah lah siapa yang ganti, janji hangpa jangan cakap macam ini,

"Tadi ada orang tengok anak bulan, lepastu diorang kata esok raya.. gua sampaikan je.. so, esok raya okay.. bai."

dah dapat jawapan untuk teka teki? aku dah bagi jawapan dah.. kalau kamu dapat jawab awal-awal, aku dah bagi 20,30 hengget dah tadi..


20 komen busuk:

Anisa Hang Tuah said...

uncle ni dah pencen eyk..
rindu pulak dgn suare diee
asal puasa & raye je mesti kuar muke uncle ni

amira's said...

esok tak raya dan tak puasa . HAHA . hari ni dia bersara . hmm ... siapa nak ganti ni ? takde calon yang sesuaii kot ?

Anonymous said...

oh la nak bersara dah ke? pakcik ni atuk kawan saya act. (takde kene mengena kan.)

anna marya said...

syed danial yg ganti..dah kuar kt berita harian~ (^^,)

adrinaqamarina said...

haha. licik eh. grr.

eh3, kenapa dye dah besara, sume orang macam dah sebati dah dengan dye. erk.

tapi lambat ag la nak tunggu pengumuman raya tahun ni :P

Tasha said...

seriusly membesar dengan dia bila tiap kali nak raya. hehehe

ADfeez said...

hahaha.. tiap kali kalo buat pengumuman tu.. orang ramai buknnya nk tgk sangat pengumuman tu.. pengumuman tu dengar je ye.. tp nk tgk uncle hot nie...
sekian lama masih gantengggg waduhhh.. hahahah~

~kuyam~ said...

"jangan pilih klcc dah la dowwhh"<---sempat lagi ko sindir eh,ahahahaha :P

ishiko said...

brO??? ni pakcik femes neh.. hormat siket.. heheheh~

mira shahidan said...

nak dia balik...wawaaaa.huhuhu

Encik Tikus said...

pakcik aku wehh

Fatul Akrul Ramli said...

anisa.. tula, setahun sekali baru dpt tgk dia.. rare..

amira.. taktau la.. awak taknak ganti ke??

anon.. oh, dia pun pakcik kwn sy jugak..

anna.. siapa syed danial tu?

adrina.. tgk la dah tua mana dia skarang ni.. kena la retire

tasha.. ofkos.. dr baby smpai skarang..

adfeez.. adik bradik tak blk raya pun takpe, janji dpt jumpa dia..

kuyam.. kehkeh.. :D

ishiko.. bro lah jugak tu..

mira.. nak dia je? i taknak? :P

tikus.. adik ipar aku kot..

Fatin said...

hai. tetibe rasa nak komen.

anak uncle ni duduk sebelah rumah i.

ok. itu pun nak kecoh.

bye.=D

Fatul Akrul Ramli said...

wah.. ngorat lah dia.. kehkeh

r-mean said...

wartawan xpergi temuramah dia ke?
dia kan famous..haha

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

dh pencen daa..
huhuh, dr kecik sapa beso.. muka ni la yg dinanti time pengumuman raya, dh familiar sgt!!!

Heidi Shafiq said...

kalau dia dh bersara maknenye pasni raya batal la ye? dah xde raye? x best la camni..

░♥si lampu neon♥░ said...

raya cina nak dekat ni. angpaww mana???


ENTRI MANTAP & MELETOZZ :
# Awek Leggings Ketat Seksi #
# Sikap Cuai Bawa Padah !#
# Teks Ucapan Paling Sempoi !#

Anonymous said...

uncle tu mmg lg hensem dr awak! haha

say sya said...

uncle tu mmg lg hensem dr awak! haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Design by infinityskins.blogspot.com 2007-2008